Koulutukset

Pitkä sähkökatko. Suunta hukassa sieniretkellä. Vene karkuteillä. Tulipalo. Sairauskohtaus työpaikalla. Ensimmäisenä onnettomuuspaikalla. Pelkoa herättävä tilanne kadulla.

Arjen häiriötilanteet yltävät harvoin valtaviin mittoihin, mutta pienistäkin sattumuksista voi aiheutua vaaraa, jos niitä ei ole ennakoitu eikä niihin ole osattu varautua.

Valtakunnalliset NASTA-harjoitukset ovat Naisten Valmiusliitto ry:n järjestämiä ja vapaaehtoisten naisten toteuttamia, naisille tarkoitettuja valmiusharjoituksia. Kahdesti vuodessa järjestettävät harjoitukset ovat erinomainen tilaisuus hankkia käytännön turvallisuustaitoja ja viettää viikonloppua satojen samanhenkisten naisten kanssa.

NASTA-harjoitusten lisäksi Naisten Valmiusliitto on mukana järjestämässä pienempiä turvallisuus- ja varautumiskoulutuksia. Koulutukset toteutetaan liiton koordinoimana alueneuvottelukuntien kautta ja koulutukseen osallistuminen ei edellytä minkään jäsenjärjestön jäsenyyttä.