Leijona 2017 -harjoitus 5.–7.5.2017, Hattula

Leijona Sanomat – lehti 1

Leijona Sanomat – lehti 2

Leijona Sanomat – lehti 3

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Leijona 2017 -harjoitus järjestetään 5.–7.5.2017 Hattulassa. Panssariprikaatissa pidettävän harjoituksen käytännön järjestelyistä vastaa Naisten Valmiusliiton Hämeen alueneuvottelukunta ja harjoituksen johtaja Pirkko Lokinperä. Harjoitus toteutetaan Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) kursseina.

Harjoitukseen osallistuu noin 400 naista. Toiminta ei ole sotilaallista.

Kurssit

Harjoitus koostuu 12 kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Katso kurssikuvaukset tästä.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen alkaa keskiviikkona 1.2.2017 klo 9 alla olevien linkkien kautta. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Ilmoittautumista varten tulee olla rekisteröitynä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) järjestelmään. Mikäli rekisteröitymistä ei ole vielä tehty, kannattaa se tehdä jo ennen ilmoittautumisajankohtaa.

Rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua Leijona 2017 -harjoituksen kurssille 1.2. klo 9 alkaen. Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Kurssien ilmoittautumislinkit:

1. Kyberturvallisuuskurssi TÄYNNÄ
  2. Informaatiovaikuttamisen kurssi TÄYNNÄ
  3. Koira maamme turvana TÄYNNÄ
  4. Auto & nainen TÄYNNÄ
  5. Jokanaisen selviytymispakki TÄYNNÄ
  6. Selviytyminen maastossa TÄYNNÄ
  7. Makean toiminnan joukot kodissa ja maastossa TÄYNNÄ
  8. Etsintä ja maastoensiapu TÄYNNÄ
  9. Hattulan kunnan arkiturvallisuuskurssi (suljettu kurssi kunnan työntekijöille)
  10. Vääpelikurssi TÄYNNÄ
  11. Kouluttajakoulutus TÄYNNÄ
  12. Johtajakoulutus TÄYNNÄ
  13. JohdaNASTA III (suljettu kurssi harjoituksen organisaatiolle)

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

• ohjelman mukaiset ruokailut
  • majoituksen kasarmin tuvissa (Jokanaisen selviytymispakki, Selviytyminen maastossa sekä Hattulan kunnan arkiturvallisuuskurssi yöpyvät osittain teltoissa tukeutuen kasarmin peseytymis- ja wc-tiloihin)

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta tiedotelehti, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Yhteiskuljetuksia harjoitukseen

Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukunnat voivat järjestää yhteiskuljetuksia harjoitukseen eri puolilta Suomea.

Harjoituksen johtaja Pirkko Lokinperä, pirkko.lokinpera@kolumbus.fi

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille

JohdaNASTA III  -kurssi on tarkoitettu kaikille harjoituksen organisaatioon nimetyille.

Helsingin seudun alueneuvottelukunta järjestää bussikyydin Helsingistä Hattulaan

Helsingin seudun alueneuvottelukunta järjestää yhteiskuljetuksen Helsingistä Hattulaan Leijona 2017 –harjoitukseen pe 5.5.2017 ja takaisin su 7.5.2017.

Lähtö Pe 5.5. Kiasman turistiliikenteen pysäkiltä klo 8:30. Paluu Su 7.5. Hattulasta lähtee kurssin päätyttyä klo 15:00. Kyydin hinta on 5€ /hlö ja se maksetaan bussissa käteisellä matkaemännälle.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja: nvlhginank(at)hotmail.fi. Ilmoittautumisessa mainitse nimesi, sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi, mille kurssille olet menossa sekä tuletko yhteiskuljetukselle meno, paluu vai meno-paluu -matkalle.
Bussiemäntä-Sari