Minnatar 2017 -harjoitus                                  1.–3.9.2017, Siilinjärvi

Tästä pääset antamaan kurssipalautetta harjoituksen organisaatiolle suunnatusta JohdaNASTA II -kurssista. Salasanan saat pääsihteeriltä.

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Minnatar 2017 -harjoitus järjestetään 1.–3.9.2017 Siilinjärvellä. Karjalan lennostossa pidettävän harjoituksen käytännön järjestelyistä vastaa Naisten Valmiusliiton Pohjois-Savon alueneuvottelukunta ja harjoituksen johtaja Irma Kärkkäinen. Harjoitus toteutetaan Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) kursseina.

Harjoitukseen osallistuu noin 200 naista. Toiminta ei ole sotilaallista.

Kurssit

Harjoitus koostuu seitsemästä kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Katso kurssikuvaukset tästä.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen alkaa maanantaina 19.6.2017 klo 9 ja päättyy perjantaina 30.6. klo 14. Jokaiselle kurssille otetaan 15 ensikertalaista. Loput kurssilaiset täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittautumislinkit tullaan julkaisemaan tällä sivulla. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Ilmoittautumista varten tulee olla rekisteröitynä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) järjestelmään. Mikäli rekisteröitymistä ei ole vielä tehty, kannattaa se tehdä jo ennen ilmoittautumisajankohtaa.

Rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua Minnatar 2017 -harjoituksen kurssille 19.6. klo 9 alkaen. Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Kurssit:

1. Luonnonmuona – Evästä ehtimässä
  2. Makean toiminnan joukot maastossa – Munkkipilleet metässä
  3. Selviytyminen maastossa – Rytteikössä rymytään
  4. Suomalainen nainen maanpuolustajana
  5. Vesiturvallisuus – Oekeesti puatissa
  6. Ilmapuolustus tutuksi – Muasta ilimaan ja takas
  7. Arjen turvallisuustaitoja maahanmuuttajanaisille (avoin Suomen kansalaisuuden saaneille)
  8. JohdaNASTA III (suljettu kurssi harjoituksen organisaatiolle)

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

• erikseen sovittuna tulo- ja paluukuljetuksen välillä Kuopion linja-autoasema/rautatieasema – Karjalan lennosto

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta tiedotelehti, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Yhteiskuljetuksia harjoitukseen

Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukunnat voivat järjestää yhteiskuljetuksia harjoitukseen eri puolilta Suomea.

Harjoituksen johtaja Irma Kärkkäinen, ikarkkainen1@gmail.com

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille

JohdaNASTA III  -kurssi on tarkoitettu kaikille harjoituksen organisaatioon nimetyille.