Savotar 2020 -harjoitus
24.–26.4.2020, Vekaranjärvi

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja harjoituksia, jotka järjestetään liiton jäsenjärjestöjen vapaaehtoisten naisten voimin. Koulutus on pääosin kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta. Jos kyseessä on jatkotason kurssi, on vaadittava osaaminen kerrottu kurssikuvauksessa (ks. esite). Muutoin osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta eikä ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta.

Savotar 2020 -harjoitus järjestetään 24.–26.4.2020 Karjalan Prikaatissa, Vekaranjärvellä, Kouvolassa. Harjoituksen käytännön järjestelyistä vastaa Naisten Valmiusliiton Etelä-Savon alueneuvottelukunta.

Kurssit

Harjoitus koostuu kymmenestä kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on harjoituksen johdolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Katso kurssikuvaukset tämän sivun pääotsikon alta löytyvästä esitteestä.

• Arjen turvallisuus
  • Etsintä (Vapepa)
  • Hätämajoitus (jatkotason kurssi)
  • Lapsen kohtaaminen kriiseissä
  • Lääkintä (jatkotason kurssi)
  • Makean toiminnan joukot tutuksi
  • Myrskyn silmässä (jatkotason kurssi)
  • Selviytyminen maastossa (jatkotason kurssi)
  • Toiminta väkivaltaisessa ääritilanteessa
  • Viestintä
  • JohdaNASTA III (johdon kurssi)

Ilmoittautuminen harjoitukseen alkaa 5.-6. helmikuuta 2020.

5.2.2020 klo 9.00
– Arjen turvallisuus
– Lääkintä
– Selviytyminen maastossa

5.2.2020 klo 13.00
– Hätämajoitus
– Viestintä

6.2.2020 klo 9.00
– Lapsen kohtaaminen kriiseissä
– Makean toiminnan joukot tutuksi
– Myrskyn silmässä

6.2.2020 klo 13.00
– Etsintä
– Toiminta väkivaltaisessa ääritilanteessa

Vasta rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua Savotar 2020 -harjoituksen kurssille. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Kurssi varustetaan Puolustusvoimien varusteilla, joten kannattaa jo etukäteen tutustua varusteiden kokotaulukkoon.

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta harjoituskirje, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia. Peruutuksen voi tehdä itse MPK:n järjestelmästä ennen laskutusta, kohdasta omat kurssit.

Yhteiskuljetuksia harjoitukseen

Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukunnat voivat järjestää yhteiskuljetuksia harjoitukseen eri puolilta Suomea. Tiedustele mahdollista yhteiskuljetusta oman alueesi alueneuvottelukunnasta.

Savotar 2020-harjoituksen Facebook-sivulle perustetaan kyytipörssi osallistujen omatoimista verkostoitumista/kyytien sopimista varten. Seuraa siis harjoituksen Facebook sivuja.

Ilmoitetaan myöhemmin.

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille