Savotar 2020 -harjoitus
24.–26.4.2020, Vekaranjärvi

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Savotar 2020 -harjoitus järjestetään 24.–26.4.2020 Karjalan Prikaatissa, Vekaranjärvellä, Kouvolassa.

Kurssit

Harjoitus koostuu kymmenestä kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Katso kurssikuvaukset tämän sivun pääotsikon alta löytyvästä esitteestä (tulossa).

• Arjen turvallisuus
  • Etsintä (Vapepa)
  • Hätämajoitus (jatkotason kurssi)
  • Lapsen kohtaaminen kriiseissä
  • Lääkintä (jatkotason kurssi)
  • Makean toiminnan joukot tutuksi
  • Myrskyn silmässä (jatkotason kurssi)
  • Selviytyminen maastossa (jatkotason kurssi)
  • Toiminta väkivaltaisessa ääritilanteessa
  • Viestintä
  • JohdaNASTA III (johdon kurssi)

Ilmoittautuminen harjoitukseen on 5.-6. helmikuuta 2020.

Vasta rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua Savotar 2020 -harjoituksen kurssille. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Kurssi varustetaan Puolustusvoimien varusteilla ja ilmoittautumisen yhteydessä sinun tulee vastata niiden kokoon liittyviin kysymyksiin, joten kannattaa jo etukäteen tutustua varusteiden kokotaulukkoon.

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta harjoituskirje, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Yhteiskuljetuksia harjoitukseen

Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukunnat voivat järjestää yhteiskuljetuksia harjoitukseen eri puolilta Suomea. Tiedustele mahdollista yhteiskuljetusta oman alueesi alueneuvottelukunnasta.

Savotar 2020-harjoituksen Facebook-sivulle perustetaan kyytipörssi osallistujen omatoimista verkostoitumista/kyytien sopimista varten. Seuraa siis harjoituksen Facebook sivuja.

Ilmoitetaan myöhemmin.

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille