Merituuli 2021 -harjoitus 9.-11.4. Hamina

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on pääasiassa kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta. Jatkokurssien kohdalla saattaa olla ennakkotaitovaatimuksia, nämä käyvät ilmi esitteessä olevista kurssikuvauksista (tulossa).

Merituuli 2021 valmiusharjoitus järjestetään  9.-11.4. Haminassa. Harjoituksen toteutuksesta vastaa Kaakkois-Suomen alueneuvottelukunta.

Koronavirustilanne otetaan huomioon harjoituksen järjestelyissä

LUE TÄSTÄ  Naisten Valmiusliiton 14.8. julkaisema tiedote koronatilanteen vaikutuksista toimintaan

Käytännössä koronatilanne saatetaan huomioida esimerkiksi seuraavasti:

• Kursseille otetaan normaalia vähemmän osallistujia (normaalisti 30, syksyn 2020 Vinka-harjoituksessa 20 per kurssi).
  • Sisätiloissa ei järjestetä yhteisluentoja tai muita vastaavia tilaisuuksia.
  • Kurssien kohtaamisia pyritään välttämään porrastamalla toimintoja.
  • Harjoituksen organisaatioon kuuluvat käyttävät kasvomaskeja ja/tai visiirejä.
  • Myös kurssilaisia kehotetaan käyttämään kasvomaskeja.

Kurssit ja ilmoittautuminen

Harjoitus koostuu kymmenestä kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Katso kurssikuvaukset tämän sivun pääotsikon alta löytyvästä esitteestä (tulossa).

Ilmoittautuminen alkaa helmikuussa 2021.

Vasta rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua Vinka 2020 -harjoituksen kurssille. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta harjoituskirje, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Yhteiskuljetuksia harjoitukseen

Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukunnat voivat järjestää yhteiskuljetuksia harjoitukseen eri puolilta Suomea. Tiedustele mahdollista yhteiskuljetusta oman alueesi alueneuvottelukunnasta.

Merituuli 2021-harjoituksen Facebook-sivulle perustetaan kyytipörssi osallistujen omatoimista verkostoitumista/kyytien sopimista varten. Seuraa siis harjoituksen Facebook sivuja (tulossa).

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille

JohdaNASTA I  -kurssin palautekyselyyn pääset TÄSTÄ