Katarina 2018 -harjoitus 20.–22.4.2018, Dragsvik

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Katarina 2018 -harjoitus järjestetään 20.–22.4.2018 Dragsvikissä. Uudenmaan prikaatissa pidettävän harjoituksen käytännön järjestelyistä vastaa Naisten Valmiusliiton Uudenmaan alueneuvottelukunta ja harjoituksen johtaja Sirkka Orre. Harjoitus toteutetaan Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) kursseina.

Harjoitukseen osallistuu noin 350 naista. Toiminta ei ole sotilaallista.

Kurssit

Harjoitus koostuu 10 kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Kurssikuvauksiin pääset tästä.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen alkaa 1. helmikuuta 2018 klo 9. Ilmoittautumislinkit julkaistaan myöhemmin.

Ilmoittautumista varten tulee olla rekisteröitynä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) järjestelmään. Mikäli rekisteröitymistä ei ole vielä tehty, kannattaa se tehdä jo ennen ilmoittautumisajankohtaa.

Kurssit:

1. Informaatiovaikuttaminen
  2. Maasto- ja luonnonmuonakurssi
  3. Liikenneturvallisuus ja Puolustusvoimien B-ajolupa
  4. Tosielämän ensiapu
  5. Katuturvallisuus
  6. Suomalainen nainen maanpuolustajana
  7. Turvallisesti vesillä
  8. Bemötande av kris
  9. Kouluttaja- ja kurssinjohtajakoulutus
  10. Verksamheten på soldathemmet och i terrängen
  11. JohdaNASTA III (suljettu kurssi harjoituksen organisaatiolle)

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

• ohjelman mukaiset ruokailut
  • majoituksen kasarmin tuvissa tai maastokurssilla teltoissa

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta tiedotelehti, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Yhteiskuljetuksia harjoitukseen

Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukunnat voivat järjestää yhteiskuljetuksia harjoitukseen eri puolilta Suomea.

Harjoituksen johtaja Sirkka Orre, sirkka.orre (at) msoynet.com

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille

JohdaNASTA III  -kurssi on tarkoitettu kaikille harjoituksen organisaatioon nimetyille.