Katarina 2018 -harjoitus 20.–22.4.2018, Dragsvik

Anvisningar till deltagare

Harjoituksen palautekyselyyn pääset tästä (salasanan saat kurssinjohtajalta).

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Katarina 2018 -harjoitus järjestetään 20.–22.4.2018 Dragsvikissä. Uudenmaan prikaatissa pidettävän harjoituksen käytännön järjestelyistä vastaa Naisten Valmiusliiton Uudenmaan alueneuvottelukunta ja harjoituksen johtaja Sirkka Orre. Harjoitus toteutetaan Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) kursseina.

Harjoitukseen osallistuu noin 350 naista. Toiminta ei ole sotilaallista.

NASTA-övningarna är nationella beredskapsövningar riktade till kvinnor och arrangeras av frivilliga kvinnor. Deltagandet förutsätter inte tidigare erfarenhet av kurs och inte heller förkunskaper eller färdigheter sedan tidigare gällande ämnet för vald kurs. Deltagandet i övningen förutsätter normal hälsa och kondition. Skolningen är till sin natur grundskolning lämpad för alla kvinnor. Katarina 2018 – övning ordnas 20.–22.4.2018 i Dragsvik. För de praktiska arrangemangen kring övningen som verkställs i Nylands brigad svarar Kvinnornas Beredskapsförbund rf:s Nylands distriktsorganisation med Sirkka Orre som ledare. Övningen verkställs som Försvarsutbildningsföreningens (MPK)/ Sjöförsvars distriktets kurser. Övningen börjar fredag 20.4.2018 kl. 12.00 och avslutas på söndag 22.4.2018 kl.15.00. Övningsområdets anmälningsplats öppnas 20.4.2018 kl. 9.30.

Kurssit

Harjoitus koostuu 10 kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Kurssikuvauksiin pääset tästä.

Ilmoittautuminen alkaa 1. helmikuuta 2018 klo 9.

Ilmoittautumista varten tulee olla rekisteröitynä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) järjestelmään. Mikäli rekisteröitymistä ei ole vielä tehty, kannattaa se tehdä jo ennen ilmoittautumisajankohtaa.

Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei vielä tarkoita, että ilmoittautuja on hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Anmälan börjar den 1 februari 2018 kl. 9.00.

För att kunna anmäla dig ska du vara registrerad i Försvarsutbildningsföreningens (MPK) system. Om du ännu inte registrerat dig, lönar det sig att göra det innan anmälningen börjar.

Registreringen görs på MPK sidorna på adressen www.mpk.fi. Från sidans högra övre hörn väljer du ”KIRJAUDU” och sedan, från den nya sidan, väljer du ”Luo tunnukset >>”.

Kurssien ilmoittautumislinkit:

1. Informaatiovaikuttaminen TÄYNNÄ
  2. Maasto- ja luonnonmuonakurssi TÄYNNÄ
  3. Liikenneturvallisuus ja Puolustusvoimien B-ajolupa TÄYNNÄ
  4. Tosielämän ensiapu TÄYNNÄ
  5. Katuturvallisuus TÄYNNÄ
  6. Suomalainen nainen maanpuolustajana TÄYNNÄ
  7. Turvallisesti vesillä TÄYNNÄ
  8. Bemötande av kris FINNS PLATS
  9. Kouluttaja- ja kurssinjohtajakoulutus TÄYNNÄ
  10. JohdaNASTA III (suljettu kurssi harjoituksen organisaatiolle)

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

• ohjelman mukaiset ruokailut
  • majoituksen kasarmin tuvissa tai maastokurssilla teltoissa

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta tiedotelehti, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Yhteiskuljetuksia harjoitukseen

Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukunnat voivat järjestää yhteiskuljetuksia harjoitukseen eri puolilta Suomea.

Naisten Valmiusliiton Helsingin seudun alueneuvottelukunta järjestää yhteiskuljetuksen Helsingistä Dragsvikiin Katarina 2017 -harjoitukseen pe 20.4.2018 ja takaisin su 22.4.2018.

Lähtö pe 20.4. Kiasman turistiliikenteen pysäkiltä klo 8:30.
Paluu su 22.4. Dragsvikista harjoituksen päätyttyä klo 15:00.
Kyyti ei maksa sinulle mitään. Muistathan ilmoittaa bussiemännälle alla olevaan sähköpostiosoitteeseen VÄLITTÖMÄSTI, jos matkasuunnitelmaasi kuitenkin tulee muutoksia/peruuntumisia.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja: nvlhginank (at) hotmail.fi

Ilmoittautumisessa mainitse nimesi, sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi, mille kurssille olet menossa sekä tuletko yhteiskuljetukselle
meno-, paluu- vai meno-paluu-matkalle.

Bussiemäntä Sari

Harjoituksen johtaja Sirkka Orre, sirkka.orre (at) msoynet.com

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille

JohdaNASTA III  -kurssi on tarkoitettu kaikille harjoituksen organisaatioon nimetyille.