Yhteistyökumppaneitamme ovat mm. MPK, Puolustusvoimat, Lotta Svärd Säätiö, Maanpuolustuksen kannatussäätiö, Vapepa, SPEK ja Kova-toimikunta.

NASTA Leijona 2022 -harjoitus 27.-29.5. Panssariprikaati, Parolannummi

NASTA Leijona 2022 on naisille kohdennettu harjoitus, jossa opetellaan varautumis- ja turvallisuustaitoja. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on pääasiassa kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta. Joidenkin kurssien kohdalla saattaa olla ennakkotaitovaatimuksia, nämä käyvät ilmi kurssilinkkien kautta löytyvistä kurssikuvauksista (jäljempänä tällä sivulla).

Leijona 2022 valmiusharjoitus järjestetään  27.-29.5. Parolannummella. Harjoituksen toteutuksesta vastaa Hämeen alueneuvottelukunta. Harjoituksen johtajana toimii Sonja Airikka.

Koronavirustilanne otetaan huomioon harjoituksen järjestelyissä.

LUE TÄSTÄ koronaturvallisuusohje kurssilaisille Käytännössä koronatilanne saatetaan huomioida esimerkiksi seuraavasti:

• Kursseille otetaan normaalia vähemmän osallistujia (normaalisti 30, vuoden 2020 harjoituksissa 20 per kurssi).
  • Sisätiloissa ei järjestetä yhteisluentoja tai muita vastaavia tilaisuuksia.
  • Kurssien kohtaamiset vältetään porrastamalla toimintoja.
  • Sisätiloissa käytetään kasvomaskeja.
  • Harjoituksen kurssit voidaan toteuttaa soveltaen lähi- ja/tai etäopetuksena.

Kurssit ja ilmoittautuminen

Harjoitus koostuu kymmenestä kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on harjoituksen johdolle ja organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Katso kurssikuvaukset linkkien takaa.

Ilmoittautuminen harjoitukseen on päättynyt. Kaikki kurssit ovat täynnä ja jonossa on runsaasti ihmisiä.

Yllä olevien kurssien lisäksi järjestetään kaksi kurssia, joihin ei ole avointa ilmoittautumista; Pohjoinen turva -kurssille ilmoittautuvat erikseen kutsuttavat henkilöt ja JohdaNASTA III -kurssille  ilmoittautuvat harjoituksen johto ja organisaatioon kuuluvat.

Vasta rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua kurssille. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Varusteiden valinta

Ilmoittautumisen yhteydessä sinun on valittava myös varusteidesi koko. Kaikki käyttävät harjoituksessa suoja-asuna maastopukua ja kurssikohtaisesti myös muita tarvittavia varusteita.

Voit tutustua kokotaulukkoon täällä. Puolustusvoimien vaatteiden kokotaulukko

Kolminumeroisen kokonumeron ensimmäinen numero tarkoittaa käyttäjän pituutta:

6 = 160–170 cm

7 = 170–180 cm

8 = 180–190 cm

9 = yli 190 cm

Kaksi viimeistä numeroa viittaavat vaatteen leveyteen eli normaalit miesten koot 48-60.

Kokonumero = Käyttäjän pituus/rinnan ympärys

748 = 170–180/ 96 cm

750 = 170–180/ 100 cm

752 = 170–180/ 104 cm

754 = 170–180/ 108 cm

756 = 170–180/ 112 cm

758-760 = 170–180/ 120 cm

Osallistumismaksu 30 euroa ja sisältää:

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta harjoituskirje, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Tilastotietokysely ja palautekysely

Tilastotietokyselyyn pääset TÄSTÄ.

Palautekyselyyn pääset TÄSTÄ.

Kyselyt on suojattu salasanalla, jonka saat omalta kurssinjohtajalta harjoituksessa.