Revontuli 2019 -harjoitus 29.–31.3.2019, Rovaniemi

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Revontuli 2019 -harjoitus järjestetään 29.–31.3.2019 Rovaniemi. Jääkäriprikaatissa pidettävän harjoituksen käytännön järjestelyistä vastaa Naisten Valmiusliiton Lapin alueneuvottelukunta ja harjoituksen johtaja Eija Räihä. Harjoitus toteutetaan Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen kursseina.

Harjoitukseen osallistuu noin 350 naista. Toiminta ei ole sotilaallista.

Kurssit

Harjoitus koostuu 10 kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Kurssikuvauksiin pääset tästä.

Kurssit:

1. Etsintä
  2. Henkinen kriisinkestävyys
  3. Johtamisen peruskurssi
  4. Katuturvallisuus
  5. Kyberturvallisuus
  6. Liikenneturvallisuus ja Puolustusvoimien B-ajo-oikeus
  7. Maastotaidot talvella
  8. Moottorikelkan käyttö ja maastosuunnistus
  9. Selviytyminen sähköttä
  10. Tosielämän ensiapu
  11. JohdaNASTA III (suljettu kurssi harjoituksen organisaatiolle)

Ilmoittautumisaika ilmoitetaan myöhemmin.

Ilmoittautumista varten tulee olla rekisteröitynä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) järjestelmään. Mikäli rekisteröitymistä ei ole vielä tehty, kannattaa se tehdä jo ennen ilmoittautumisajankohtaa.

Rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua Revontuli 2019 -harjoituksen kurssille ilmoitetun aikataulun mukaisesti. Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei vielä tarkoita, että ilmoittautuja on hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

• ohjelman mukaiset ruokailut
  • majoituksen kasarmin tuvissa tai maastokurssilla teltoissa

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta tiedotelehti, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Yhteiskuljetuksia harjoitukseen

Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukunnat voivat järjestää yhteiskuljetuksia harjoitukseen eri puolilta Suomea.

Harjoituksen johtaja Eija Räihä, eijaer.raiha (at) gmail.com

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille

JohdaNASTA III  -kurssi on tarkoitettu kaikille harjoituksen organisaatioon nimetyille.