Vinka 2020 -harjoitus
27.-29.11. Ilmasotakoulu, Tikkakoski

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Vinka 2020 -harjoitus oli tarkoitus järjestää elokuussa, mutta koronavirustilanteen takia sitä on jouduttu siirtämään. Harjoitus järjestetään 27.-29.11. Ilmasotakoululla, Tikkakoskella.

HUOM! Esite on päivitystyön alla, joten tällä hetkellä siellä näkyy vielä vanhat päivämäärät. Muutoin esitteen sisällöt pitävät paikkansa.

Kurssit ja ilmoittautuminen

Harjoitus koostuu kymmenestä kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Katso kurssikuvaukset tämän sivun pääotsikon alta löytyvästä esitteestä (esite päivitystyön alla päivämäärien osalta).

Ilmoittautuminen NASTA Vinka 2020 -harjoitukseen alkaa torstaina 27.8. ja 28.8. porrastetusti:

Torstai 27.8. kello 9
Etsintä (Vapepa)
Informaatiovaikuttaminen
Joukkomuonitus maastossa

Torstai 27.8. kello 13
Jokanaisen selviytymispakki
Lentopelastajan perehdytyskurssi

Perjantai 28.8. kello 9
Maastotaidot ja luonnonmuona
Viestikurssi
Pohjoinen turva (kutsukurssi)

Perjantai 28.8. kello 13
Myrskyn silmässä (jatkotason kurssi)
Turvallisesti vesillä

Vasta rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua Vinka 2020 -harjoituksen kurssille. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta harjoituskirje, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Yhteiskuljetuksia harjoitukseen

Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukunnat voivat järjestää yhteiskuljetuksia harjoitukseen eri puolilta Suomea. Tiedustele mahdollista yhteiskuljetusta oman alueesi alueneuvottelukunnasta.

Vinka 2020-harjoituksen Facebook-sivulle perustetaan kyytipörssi osallistujen omatoimista verkostoitumista/kyytien sopimista varten. Seuraa siis harjoituksen Facebook sivuja.

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille

JohdaNASTA I  -kurssin palautekyselyyn pääset TÄSTÄ