NASTA Friski 2021 -harjoitus 17.-19.9. Kauhava

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on pääasiassa kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta. Jatkokurssien kohdalla saattaa olla ennakkotaitovaatimuksia, nämä käyvät ilmi esitteessä olevista kurssikuvauksista (tulossa).

Friski 2021 valmiusharjoitus järjestetään  17.-19.9. Kauhavalla. Harjoituksen toteutuksesta vastaa Vaasan alueneuvottelukunta.

Koronavirustilanne otetaan huomioon harjoituksen järjestelyissä

LUE TÄSTÄ koronaturvallisuusohje kurssilaisille Käytännössä koronatilanne saatetaan huomioida esimerkiksi seuraavasti:

• Kursseille otetaan normaalia vähemmän osallistujia (normaalisti 30, vuoden 2020 -harjoituksissa 20 per kurssi).
  • Sisätiloissa ei järjestetä yhteisluentoja tai muita vastaavia tilaisuuksia.
  • Kurssien kohtaamiset vältetään porrastamalla toimintoja.
  • Sisätiloissa käytetään kasvomaskeja.
  • Harjoituksen kurssit voidaan toteuttaa soveltaen lähi- ja/tai etäopetuksena.

Kurssit ja ilmoittautuminen

Harjoitus koostuu yhdeksästä kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on harjoituksen johdolle ja organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Katso kurssikuvaukset tämän sivun pääotsikon alta löytyvästä esitteestä (tulossa).

• Etsintä
  • Henkinen kriisinkestävyys
  • Jokanaisen selviytymispakki
  • Joukkomuonituksen kouluttajakoulutus
  • Katuturvallisuus
  • Kyberturvallisuus
  • Lentopelastajan perehdytyskurssi
  • Selviytyminen maastossa
  • Väestönsuojelun perusteet

Ilmoittautuminen harjoitukseen alkaa toukokuussa.

Vasta rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua kurssille. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta harjoituskirje, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille

JohdaNASTA I  -kurssin palautekyselyyn pääset TÄSTÄ.