Yhteistyökumppaneitamme ovat mm. MPK, Puolustusvoimat, Lotta Svärd Säätiö, Maanpuolustuksen kannatussäätiö, Vapepa, SPEK ja Kova-toimikunta.

NASTA Harjulintu 2023 -harjoitus 21.-23.4. Huovinrinne, Säkylä

NASTA Harjulintu 2023 on naisille kohdennettu harjoitus, jossa opetellaan varautumis- ja turvallisuustaitoja. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on pääasiassa kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta. Joidenkin kurssien kohdalla saattaa olla ennakkotaitovaatimuksia, nämä käyvät ilmi kurssilinkkien kautta löytyvistä kurssikuvauksista.

NASTA Harjulintu 2023 harjoitus järjestetään  21.-23.4. Huovinrinteellä, Säkylässä. Harjoituksen toteutuksesta vastaa Naisten Valmiusliiton Lounais-Suomen alueneuvottelukunta. Harjoituksen johtajana toimii Päivi Tuhkalainen.

Kurssit ja ilmoittautuminen

Harjoitus koostuu kymmenestä kaikille avoimesta kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. HUOM! Vain yhdelle kurssille voi ilmoittautua! Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä.

Harjoituksen kurssit ovat:

Arjen turvallisuus
Etsintä
Hätämajoitus
Informaatiovaikuttaminen
Katuturvallisuus
Kansainvälinen kriisinhallinta
Kouluttajakoulutus, maastotaidot
Lapsen kohtaaminen kriiseissä
Makean toiminnan joukot tutuiksi
Tosielämän ensiapu

Ilmoittautuminen harjoitukseen käynnistyy alkuvuodesta 2023.

Vasta rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua kurssille. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Varusteiden valinta

Ilmoittautumisen yhteydessä saatetaan pyytää ilmoittamaan tarvittavien varusteiden koot, joten tutustuthan etukäteen kokotaulukoihin. Kaikki käyttävät harjoituksessa suoja-asuna maastopukua ja kurssikohtaisesti myös muita tarvittavia varusteita.

Voit tutustua kokotaulukkoon täällä. Puolustusvoimien vaatteiden kokotaulukko

Kolminumeroisen kokonumeron ensimmäinen numero tarkoittaa käyttäjän pituutta:

6 = 160–170 cm
7 = 170–180 cm
8 = 180–190 cm
9 = yli 190 cm

Kaksi viimeistä numeroa viittaavat vaatteen leveyteen eli normaalit miesten koot 48-60.

Kokonumero = Käyttäjän pituus/rinnan ympärys
748 = 170–180/ 96 cm
750 = 170–180/ 100 cm
752 = 170–180/ 104 cm
754 = 170–180/ 108 cm
756 = 170–180/ 112 cm
758-760 = 170–180/ 120 cm

Osallistumismaksu 30 euroa ja sisältää:

• vakuutuksen harjoitusalueella (huom! ei  matkoja)

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta harjoituskirje, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Harjoitukseen pääsee julkisilla kulkuvälineillä. Järjestämme kyydin ko. paikkakunnan juna- ja linja-autoasemalta ja/tai lentokentältä.

Tilastotietokysely ja palautekysely

Tilastotietokyselyyn pääset TÄSTÄ.
Palautekyselyyn pääset TÄSTÄ.
Kyselyt on suojattu salasanalla, jonka saat omalta kurssinjohtajalta harjoituksessa.

JohdaNASTA I palautekyselyyn TÄSTÄ.
JohdaNASTA II palautekyselyyn pääset TÄSTÄ.