NASTA-harjoitukset

Yhteistyökumppaneitamme ovat mm. MPK, Puolustusvoimat, Lotta Svärd Säätiö, Maanpuolustuksen kannatussäätiö, Vapepa, SPEK ja Kova-toimikunta.

NASTA Lempi 2022 -harjoitus 26.-28.8. Kainuun prikaati, Kajaani

NASTA Lempi 2022 on naisille kohdennettu harjoitus, jossa opetellaan varautumis- ja turvallisuustaitoja. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on pääasiassa kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta. Joidenkin kurssien kohdalla saattaa olla ennakkotaitovaatimuksia, nämä käyvät ilmi kurssilinkkien kautta löytyvistä kurssikuvauksista.

NASTA Lempi 2022 harjoitus järjestetään  26.-28.8. Kainuun prikaatissa, Kajaanissa. Harjoituksen toteutuksesta vastaa Naisten Valmiusliiton Oulun alueneuvottelukunta. Harjoituksen johtajana toimii Kaisu Palosaari.

Koronavirustilanne otetaan huomioon harjoituksen toteutuksessa. Noudatamme alueella voimassa olevia Puolustusvoimien sääntöjä ja ohjeistuksia.

Kurssit ja ilmoittautuminen

Harjoitus koostuu kymmenestä kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Kursseista Selviytyminen maastossa ja mahdollisesti Arjen turvallisuus yöpyvät maastossa. Katso kurssikuvaukset linkkien takaa.

Ilmoittautuminen harjoitukseen on päättynyt.

Torstai 2.6.

Perjantai 3.6.

Yllä olevien kurssien lisäksi järjestetään JohdaNASTA III-kurssi, jolle  ilmoittautuvat harjoituksen johto ja organisaatioon kuuluvat.

Vasta rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua kurssille. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Varusteiden valinta

Ilmoittautumisen yhteydessä sinun on valittava myös varusteidesi koko. Kaikki käyttävät harjoituksessa suoja-asuna maastopukua ja kurssikohtaisesti myös muita tarvittavia varusteita.

Voit tutustua kokotaulukkoon täällä. Puolustusvoimien vaatteiden kokotaulukko

Kolminumeroisen kokonumeron ensimmäinen numero tarkoittaa käyttäjän pituutta:

6 = 160–170 cm
    7 = 170–180 cm
    8 = 180–190 cm
    9 = yli 190 cm

Kaksi viimeistä numeroa viittaavat vaatteen leveyteen eli normaalit miesten koot 48-60.

Kokonumero = Käyttäjän pituus/rinnan ympärys
    748 = 170–180/ 96 cm
    750 = 170–180/ 100 cm
    752 = 170–180/ 104 cm
    754 = 170–180/ 108 cm
    756 = 170–180/ 112 cm
    758-760 = 170–180/ 120 cm

Osallistumismaksu 30 euroa ja sisältää:

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta harjoituskirje, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Tilastotietokysely ja palautekysely

Tilastotietokyselyyn pääset TÄSTÄ.
    Palautekyselyyn pääset TÄSTÄ.
    Kyselyt on suojattu salasanalla, jonka saat omalta kurssinjohtajalta harjoituksessa.

JohdaNASTA II palautekyselyyn TÄSTÄ.