Niksula 2018 -harjoitus 7.–9.9.2018, Niinisalo

NASTA-harjoitusten blogi

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Niksula 2018 -harjoitus järjestetään 7.–9.9.2018 Niinisalossa. Porin prikaatissa pidettävän harjoituksen käytännön järjestelyistä vastaa Naisten Valmiusliiton Turun ja Porin alueneuvottelukunta ja harjoituksen johtaja Riitta Heikkilä. Harjoitus toteutetaan Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen kursseina.

Harjoitukseen osallistuu noin 350 naista. Toiminta ei ole sotilaallista.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautumisaika alkaa porrastetusti keskiviikkona 30.5.2018 klo 9.00 ja päättyy keskiviikkona 20.6.2018 klo 15.

Kurssien ilmoittautumisten alkamisajat ja ilmoittautumislinkit (klikkaa kurssin nimeä):

30.5.2018 klo 9

30.5.2018 klo 13

31.5.2018 klo 9

31.5.2018 klo 13

Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Ilmoittautumista varten tulee olla rekisteröitynä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) järjestelmään. Mikäli rekisteröitymistä ei ole vielä tehty, kannattaa se tehdä jo ennen ilmoittautumisajankohtaa.

Rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua Niksula 2018 -harjoituksen kurssille ilmoitetun aikataulun mukaisesti. Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Kurssit

Harjoitus koostuu kymmenestä kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä.

1. Kouluttajakoulutus
  2. Viestintä
  3. Maastotaidot
  4. Toiminta väkivaltaisessa ääritilanteessa
  5. Maastoajotaidot ja liikenneturvallisuus
  6. Turvallisesti vesillä
  7. Kenttälääkintä
  8. Suomalainen nainen maanpuolustajana
  9. Kansainvälinen kriisinhallinta
  10. Selviytyminen sähköttä
  11. JohdaNASTA III (harjoituksen organisaatiolle)

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta tiedotelehti, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Yhteiskuljetuksia harjoitukseen

Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukunnat voivat järjestää yhteiskuljetuksia harjoitukseen eri puolilta Suomea.

Naisten Valmiusliitto ry:n Hämeen alueneuvottelukunta järjestää yhteiskuljetuksen Niksula 2018 NASTA-harjoitukseen Porin prikaatiin Niinisaloon.

Kuljetus lähtee perjantaina 7.9.2018 aamusta kulkien reittiä:

Riihimäki – Hämeenlinna – Tampere – Kankaanpää.

Paluukuljetus sunnuntaina 9.9.2018 harjoituksen päätyttyä, reitti käänteisessä järjestyksessä. Matkaa teemme Puolustusvoimien kolmella henkilöpakettiautolla. Kyytiin otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä ja pysähdyspaikat ovat pääsääntöisesti rautatie- ja linja-autoasemat.

Ilmoittautumiset: Maire Kärkäs sähköpostilla maire.karkas (at) phnet.fi tai puhelimitse / tekstiviestillä 041 447 0590.

Ilmoita: nimesi, puhelin ja/tai sähköposti, mistä tulet kyytiin, mille kurssille olet menossa. Tietoja käytetään ainoastaan kuljetuksen järjestämiseen liittyvissä asioissa ja tiedot poistetaan kuljetusten jälkeen.

Aikataulu tarkentuu myöhemmin ja yhteydenpito ensisijaisesti sähköpostilla ennen harjoitusta ja harjoituksen aikana tekstiviestillä/soittamalla.

Naisten Valmiusliiton Helsingin seudun alueneuvottelukunta järjestää yhteiskuljetuksen Helsingistä Niinisalon Niksula 2018 -harjoitukseen pe 7.9.2018 ja takaisin su 9.9.2018.

Lähtö pe 7.9. Kiasman turistiliikenteen pysäkiltä klo 7.00
Paluu su 9.9. Niinisalosta harjoituksen päätyttyä klo 15.00.
Kyyti maksaa sinulle 10€.

Muistathan ilmoittaa bussiemännälle alla olevaan sähköpostiosoitteeseen VÄLITTÖMÄSTI, jos matkasuunnitelmaasi kuitenkin tulee muutoksia/peruuntumisia.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja: nvlhginank(at)hotmail.fi

Ilmoittautumisessa mainitse nimesi, sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi, mille kurssille olet menossa sekä tuletko yhteiskuljetukselle meno-, paluu- vai meno-paluu-matkalle.

Bussiemäntä Sari

Harjoituksen johtaja Riitta Heikkilä, niksula2018 (at) gmail.com

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille

JohdaNASTA III  -kurssi on tarkoitettu kaikille harjoituksen organisaatioon nimetyille.