Pihlaja 2019 -harjoitus 20.–22.9.2019, Helsinki

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Pihlaja 2019 -harjoitus järjestetään 20.–22.9.2019 Santahaminassa Helsingissä.

Ilmoittautumisaika ilmoitetaan myöhemmin.

Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Ilmoittautumista varten tulee olla rekisteröitynä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) järjestelmään. Mikäli rekisteröitymistä ei ole vielä tehty, kannattaa se tehdä jo ennen ilmoittautumisajankohtaa.

Rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua Pihlaja 2019 -harjoituksen kurssille myöhemmin ilmoitetun aikataulun mukaisesti. Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Kurssit

Harjoitus koostuu kymmenestä kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Kurssikuvaukset lisätään myöhemmin.

1. Kyberturvallisuus
    2. Informaatiovaikuttaminen
    3. Arjen turvallisuus
    4. Toiminta väkivaltaisessa ääritilanteessa
    5. Första hjälpen i det verkliga livet
    6. Turvallisesti vesillä
    7. Selviytyminen sähköttä
    8. Lapset kriisissä – Kuinka kohdata ja tukea lasta?
    9. Henkinen kriisinkestävyys
    10. Kouluttajakoulutus
    11. JohdaNASTA III (harjoituksen organisaatiolle)

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta tiedotelehti, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Yhteiskuljetuksia harjoitukseen

Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukunnat voivat järjestää yhteiskuljetuksia harjoitukseen eri puolilta Suomea.

Ilmoitetaan myöhemmin.

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille

JohdaNASTA III  -kurssi on tarkoitettu kaikille harjoituksen organisaatioon nimetyille.