Pihlaja 2019 -harjoitus 20.–22.9.2019 Santahamina, Helsinki

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Kurssit ja ilmoittautuminen

Harjoitus koostuu kymmenestä kurssista, joista osallistuja valitsee yhden. Lisäksi on organisaatiolle tarkoitettu JohdaNASTA III -kurssi. Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. Katso kurssikuvaukset tämän sivun pääotsikon alta löytyvästä esitteestä.

Kurssien ilmoittautumisten alkamisajat:

torstai 23.5.2019

klo 9.00
Kouluttajakoulutus
Första hjälpen i det verkliga livet
Lapset kriisissä – kuinka kohdata ja tukea lasta? *TÄYNNÄ*

klo 13.00
Informaatiovaikuttaminen *TÄYNNÄ*
Selviytyminen sähköttä *TÄYNNÄ*

perjantai 24.5.2019

klo 9.00
Turvallisesti vesillä *TÄYNNÄ*
Arjen turvallisuus
Toiminta väkivaltaisessa ääritilanteessa *TÄYNNÄ*

klo 13.00
Kyberturvallisuus *TÄYNNÄ*
Henkinen kriisinkestävyys *TÄYNNÄ*

Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Ilmoittautumista varten tulee olla rekisteröitynä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) järjestelmään. Mikäli rekisteröitymistä ei ole vielä tehty, kannattaa se tehdä jo ennen ilmoittautumisajankohtaa.

Rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua Pihlaja 2019 -harjoituksen kurssille yllä mainitun ilmoittautumisaikataulun mukaisesti. Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Kurssi varustetaan Puolustusvoimien varusteilla ja ilmoittautumisen yhteydessä sinun tulee vastata niiden kokoon liittyviin kysymyksiin, joten kannattaa jo etukäteen tutustua varusteiden kokotaulukkoon.

Osallistumismaksu (75 euroa) sisältää:

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta tiedotelehti, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Yhteiskuljetuksia harjoitukseen

Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukunnat voivat järjestää yhteiskuljetuksia harjoitukseen eri puolilta Suomea.

Ilmoitetaan myöhemmin.

JohdaNASTA-koulutus harjoituksen järjestäjille