Yhteistyökumppaneitamme ovat mm. MPK, Puolustusvoimat, Lotta Svärd Säätiö, Maanpuolustuksen kannatussäätiö, Vapepa, SPEK ja Kova-toimikunta.

PikkuNASTA Leopardi 2023 -harjoitus 5.-7.5. Panssariprikaati, Parola

PikkuNASTA-harjoitukset ovat Naisten Valmiusliiton järjestämiä, naisille kohdennettuja harjoituksia. Useimmat kursseista ovat perustason kursseja, joille osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Osallistuminen ei edellytä minkään järjestön jäsenyyttä.

PikkuNASTA Leopardi 2023 harjoitus järjestetään 5.-7.5. Sen käytännön toteutuksesta vastaa Naisten Valmiusliiton Hämeen alueneuvottelukunta ja johtajana toimii Hanna Heikkilä. Koronavirustilanne otetaan huomioon harjoituksen järjestelyissä.

Harjoituksen yleiset tavoitteet

• Antaa osallistujille arjen turvallisuusvalmiuksia sekä varautumistaitoja.
  • Harjoituttaa naisia toimimaan johto-, organisointi-, huolto- ja kouluttajatehtävissä.

Kurssit ja ilmoittautuminen

Harjoitus koostuu kuudesta kurssista, joista viisi on kaikille avoimia. Näistä osallistuja valitsee yhden. Lisäksi toteutetaan harjoituksen johdolle ja organisaatiolle tarkoitettu kurssi.

Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa sekä maastossa yöpyviltä säänkestävyyttä. HUOM! Vain yhdelle kurssille voi ilmoittautua!

Kurssit:
Arjen turvallisuus
Ensihuollon peruskurssi
Informaatiovaikuttaminen
Jokanaisen selviytymispakki
Harjoituksen johdon ja organisaation kurssi

Ilmoittautumisaika harjoitukseen ilmoitetaan myöhemmin.

Vasta rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua harjoituksen kurssille. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Varusteiden valinta

Ilmoittautumisen yhteydessä saatetaan pyytää ilmoittamaan tarvittavien varusteiden koot, joten tutustuthan etukäteen kokotaulukoihin. Kaikki käyttävät harjoituksessa suoja-asuna maastopukua ja kurssikohtaisesti myös muita tarvittavia varusteita. Voit tutustua kokotaulukkoon täällä. Puolustusvoimien vaatteiden kokotaulukko

Kolminumeroisen kokonumeron ensimmäinen numero tarkoittaa käyttäjän pituutta:
6 = 160–170 cm
7 = 170–180 cm
8 = 180–190 cm
9 = yli 190 cm

Kaksi viimeistä numeroa viittaavat vaatteen leveyteen eli normaalit miesten koot 48-60.
Kokonumero = Käyttäjän pituus/rinnan ympärys
748 = 170–180/ 96 cm
750 = 170–180/ 100 cm
752 = 170–180/ 104 cm
754 = 170–180/ 108 cm
76 = 170–180/ 112 cm
758-760 = 170–180/ 120 cm

Lähiopetuksena toteutettavien kurssien osallistumismaksu  on 30 euroa ja se sisältää:

• vakuutuksen harjoitusalueella (huom! ei matkoja)

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta harjoituskirje, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Harjoitukseen pääsee julkisilla kulkuvälineillä. Järjestämme kyydin ko. paikkakunnan juna- ja linja-autoasemalta ja/tai lentokentältä.

Tilastotietokysely ja palaute

Tilastotietokyselyn pääset täyttämään TÄSTÄ LINKISTÄ. Kysely on suojattu salasanalla, jonka saat omalta kurssinjohtajaltasi.

Palautetta harjoituksesta pääset antamaan TÄSTÄ LINKISTÄ. Kysely on suojattu salasanalla, jonka saat omalta kurssinjohtajaltasi.