PikkuNASTA Martta 2024 8.-10.3. Tuusula

PikkuNASTA-harjoitukset ovat Naisten Valmiusliiton järjestämiä naisille kohdennettuja harjoituksia, joissa opetellaan varautumis- ja turvallisuustaitoja.

Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai minkään järjestön jäsenyyttä. Koulutus on pääasiassa kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta, mahdolliset ennakkotaitovaatimukset käyvät ilmi kurssikuvauksesta.

PikkuNASTA Martta 2024 -harjoitus järjestetään maaliskuussa Puolustusvoimien palvelukeskuksessa Tuusulassa. Sen käytännön toteutuksesta vastaa Naisten Valmiusliiton Helsingin seudun alueneuvottelukunta ja harjoituksen johtajana toimii Kati Pitkänen.

Seuraa harjoitusta Facebookissa

Harjoituksen yleiset tavoitteet

• Antaa osallistujille arjen turvallisuusvalmiuksia sekä varautumistaitoja.
  • Harjoituttaa naisia toimimaan johto-, organisointi-, huolto- ja kouluttajatehtävissä.

Kurssit

Harjoitus koostuu viidestä kurssista, joista kurssit 1-4 ovat kaikille avoimia. Johda PikkuNASTA -kurssi on tarkoitettu harjoituksen johdolle ja organisaatiolle, ja sille ilmoittautuvat harjoituksen toteuttamiseen osallistuvat vapaaehtoiset. Osallistuja valitsee yhden kurssin, jolle ilmoittautuu.

Harjoitukseen osallistuminen edellyttää normaalia terveyttä ja kuntoa.  Tarkemmat kurssikuvaukset näet linkkien takaa.

Harjoituksen kurssit ovat:

1. Henkinen kriisinkestävyys
  2. Hätämajoitus
  3. Kyberturvallisuuden peruskurssi
  4. Toiminta myrskyssä
  5. Johda PikkuNASTA

Kaikki kurssit ovat täynnä ja ilmoittautuminen harjoitukseen on päättynyt.

Vasta rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua kurssille. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä.

Osallistumismaksu on 35 euroa ja siihen sisältyy muonitus, majoitus, suojavaatetus, vakuutus kurssipaikalla ja koulutus.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssista täysi kurssimaksu.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa 7 vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen, loukkaantuminen tai työeste. Tieto esteestä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse piiriin, joka koulutuksen järjestää. Muistathan siis perua osallistumisesi tai ilmoittaa esteestä ajoissa, jotta joku toinen voi saada vapautuvan paikan ja vältyt itse kurssimaksulta. Ajoissa tulleet peruutukset auttavat myös mm. pienentämään ruokahävikkiä.

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Harjoitukseen pääsee myös julkisilla kulkuvälineillä. Järjestämme kyydin ko. paikkakunnan juna- ja linja-autoasemalta ja/tai lentokentältä.

Harjoitukseen osallistujat majoittuvat yhteistuvissa, mikäli muuta ei mainita. Pesutilat ovat myös yhteiskäyttöisiä ja esim. suihkut voivat olla avoimia tiloja.

Tilastotietokysely ja palaute

Tilastotietokyselyn pääset täyttämään TÄSTÄ LINKISTÄ.
Kysely on suojattu salasanalla, jonka saat omalta kurssinjohtajaltasi.

Palautetta harjoituksesta pääset antamaan TÄSTÄ LINKISTÄ.
Kysely on suojattu salasanalla, jonka saat omalta kurssinjohtajaltasi.