NASTA-harjoitukset

PikkuNASTA Savotar 2021 -harjoitus
13.-15.8. Mikkeli

PikkuNASTA-harjoitukset ovat naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Useimmat kursseista ovat perustason kursseja, joille osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta, ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Osallistuminen ei edellytä minkään järjestön jäsenyyttä.

PikkuNASTA Savotar 2021 valmiusharjoitus järjestetään 13.-15.8. Harjoituksen käytännön toteutuksesta vastaa Naisten Valmiusliiton Etelä-Savon alueneuvottelukunta. Harjoituksen johtajana toimii Anna-Maija Silander.

Koronavirustilanne otetaan huomioon harjoituksen järjestelyissä

Harjoitukseen osallistumisen edellytyksenä on terveysturvallisuusohjeiden noudattamiseen sitoutuminen.
LUE TÄSTÄ koronaturvallisuusohje kurssilaisille

Käytännössä koronatilanne saatetaan huomioida esimerkiksi seuraavasti:

• Kursseille otetaan normaalia vähemmän osallistujia.
  • Sisätiloissa ei järjestetä yhteisluentoja tai muita vastaavia tilaisuuksia.
  • Kurssien kohtaamiset vältetään porrastamalla toimintoja.
  • Sisätiloissa käytetään kasvomaskeja.
  • Harjoituksen kurssit voidaan toteuttaa soveltaen lähi- ja/tai etäopetuksena.

Kurssit

Katso kurssien tarkemmat sisällöt linkkien takaa.

• Hätämajoitus (jatkotaso)
    Kurssi on jatkotason koulutusta ja edellyttää aiempaa osallistumista jollekin NASTA- tai PikkuNASTA-harjoituksen kurssille. Ikäraja osallistujille on 18 vuotta.

• Selviytyminen maastossa (jatkotaso)
    Kurssi on jatkotason kurssi, jonka vuoksi kurssilaisilta odotetaan perusmaastotaitojen hallintaa ja aiempaa maastokokemusta. Kurssi on henkisesti ja fyysisesti vaativa. Kurssi soveltuu 16 vuotta täyttäneille naisille. Alle 18-vuotiailla tulee olla huoltajien suostumus.

• Toiminta myrskyssä (jatkotaso)
    Kurssi on jatkotason koulutusta, johon osallistumisvaatimuksena on Arjen turvallisuus tai Selviytyminen sähköttä -kurssi. Kurssi soveltuu hyvän peruskunnon omaaville 16 vuotta täyttäneille naisille. Alle 18-vuotiailla tulee olla huoltajien suostumus.

• Tosielämän ensiapu

• Johdon kurssi
    Harjoituksen organisaatiossa toimivat: harjoituksen johto, toimistojen päälliköt, toimistojen vastaavat, ensiapuhenkilöstö ja kaikki tukitehtävissä toimivat.

Koronatilanteen johdosta kurssien toteuttamiseen saattaa tulla muutoksia.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen harjoitukseen on käynnissä 13.7. saakka tai siihen asti, kun kurssit täyttyvät. Kun kurssi täyttyy, tulee sen kohdalle tällä sivulla merkintä *TÄYNNÄ.

Vasta rekisteröitymisen jälkeen on mahdollista ilmoittautua harjoituksen kurssille. Ilmoittautua voi vain yhdelle kurssille. Omilla tunnuksilla ei voi ilmoittaa muita osallistujia.

Jokainen ilmoittautuja saa vahvistuksen, että ilmoittautuminen on tullut perille, mutta tämä ei tarkoita, että ilmoittautuja on vielä hyväksytty kurssille. Ilmoittautuja saa sähköpostiin erillisen viestin, mikäli on tullut hyväksytyksi. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen viesti hyväksymisestä, tai siitä että on jonossa, voi saapua viiveellä. Ilmoittautumisen yhteydessä saatetaan pyytää ilmoittamaan tarvittavien varusteiden koot, joten tutustuthan etukäteen kokotaulukoihin.
Puolustusvoimien vaatteiden kokotaulukko 2018 10 25
Kokotaulukko (avuksi oman koon määrittämiseen)

Lähiopetuksena toteutettavien kurssien osallistumismaksu  on 60 euroa ja se sisältää:

Harjoitukseen ilmoittautuneille lähetetään postitse noin kuukautta ennen harjoitusta harjoituskirje, jossa kerrotaan tarkemmin mm. jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta.

Kyytipörssi

Kyytipörssiä ei koronatilanteen johdosta perusteta.

Tilastotietokysely ja palaute

Tilastotietokyselyn pääset täyttämään TÄSTÄ LINKISTÄ. Kysely on suojattu salasanalla, jonka saat omalta kurssinjohtajaltasi. (linkki tulossa)

Palautetta harjoituksesta pääset antamaan TÄSTÄ LINKISTÄ. Kysely on suojattu salasanalla, jonka saat omalta kurssinjohtajaltasi. (linkki tulossa)