Autolla liikenteessä

Tällä kurssilla saa lisätietoa turvallisesta auton käytöstä!

Kurssi
31.8.–31.8.2024
Huittinen

Kurssin tarkoitus on kehittää naisautoilijoiden tietämystä ja taitoja auton käytössä.

Naisten Valmiusliiton Lounais-Suomen alueneuvottelukunnan ja MPK:n yhteinen naisten Autolla liikenteessä -kurssi on avoinna MPK:n koulutuskalenterissa.

Kurssin tavoite

Kurssin jälkeen osallistuja ymmärtää ennakoida ja toimia turvallisesti liikenteessä ajoneuvon käyttäjänä. Kurssilainen soveltaa saamiaan oppeja ajoneuvon turvalliseen käyttöön liikenteessä.

Tutustutaan autoon ja sen toimintoihin, sekä mitä jokaisen autonkäyttäjän pitäisi osata tehdä normaalioloissa ja erikoistilanteissa (onnettomuus yms.). Harjoitellaan kurssilaisen kanssa ongelmatilanteiden ratkaisua. Tutustutaan Autoliiton palveluihin ja Liikenneturvan koulutusvälineisiin.

Kurssille ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen on avoinna 21.8.2024 saakka.

MPK hallinnoi Naisten Valmiusliiton kursseja

Maanpuolustuskoulutusyhdistys eli MPK hallinnoi Naisten Valmiusliiton kursseja. MPK esimerkiksi ottaa vastaan ilmoittautumiset ja lähettää kursseista laskut osallistumisen jälkeen.

Kurssit avataankin MPK:n koulutuskalenteriin, jonka kautta niille voi ilmoittautua. Ilmoittautumista varten täytyy ensin luoda oma MPK-käyttäjätunnus.