Liiton puheenjohtaja

Naisten Valmiusliiton puheenjohtajana on vuodesta 2021 alkaen toiminut Paula Risikko.

Etelä-Pohjanmaalta kotoisin oleva terveystieteiden tohtori Risikko on luonut pitkän ja vaikuttavan uran valtionhallinnossa sekä erilaisissa luottamustoimissa.

Paula Risikko on ollut kansanedustajana vuodesta 2003 alkaen. Hän on toiminut eduskunnan puhemiehenä ja useissa eri ministerin tehtävissä, mm.  peruspalveluministerinä, sosiaali- ja terveysministerinä, liikenne- ja kuntaministerinä sekä sisäministerinä.

Lisäksi hänellä on ollut lukuisia valtiollisia, kunnallisia ja muita toimielinjäsenyyksiä sekä luottamustehtäviä. Tällä hetkellä Paula Risikko toimii eduskunnan 1. varapuhemiehenä.

Naisten Valmiusliiton puheenjohtajana Risikko haluaa jatkaa edeltäjiensä ansiokasta työtä kaiken ikäisten naisten turvallisuus- ja johtamistaitojen edistämisessä sekä liiton toiminnan tunnettuuden ja vaikuttavuuden lisäämisessä.

Paula Risikko on Naisten Valmiusliiton kuudes puheenjohtaja. Ensimmäinen puheenjohtaja oli Eva Lindblad. Häntä ovat seuranneet Elisabeth Rehn, Riitta Uosukainen, Anneli Taina ja Anne Holmlund. Aikaisemmista puheenjohtajista voit lukea lisää tästä linkistä.