Hangossa marssittiin aurinkoisessa säässä

Puolustusvoimain lippujuhlan päivän valtakunnallinen paraati järjestettiin 4. kesäkuuta 2024 Hangossa. Paraatikatselmuksen ja ohimarssin lisäksi ohjelmassa oli mm. kalustonäyttely, veneajelua, esityslentoja ja MILjazz -kiertueen konsertti. Paraatin järjestelyistä vastasi Merivoimat ja paraatin teema oli Meri yhdistää.

Naisten valmiusliitto

Paraatin otti vastaan Merivoimien komentaja, kontra-amiraali Tuomas Tiilikainen. Kenttähartauden piti kenttärovasti Paavo Ranta, ja paraatijoukkoja komensi Merivoimien esikuntapäällikkö, lippueamiraali Jukka Anteroinen.

Paraatiin osallistui joukkoja Maa-, Meri- ja Ilmavoimista, Maanpuolustuskorkeakoulusta sekä veteraani- ja maanpuolustusjärjestöistä yhteensä noin 1200 henkilöä, 40 ajoneuvoa ja 10 ilma-alusta.  Lippujuhlan päivän yhteydessä järjestettiin ensimmäistä kertaa laivastoparaati Hangon edustalla 3.6.2024.

Naisten Valmiusliitto osallistui paraatiin omalla marssiosastolla. Jäsenjärjestöistä omat marssiosastot oli myös Sotilaskotiliitolla ja Maanpuolustusnaisten Liitolla. Tallenteet paraatikatselmuksesta ja ohimarssista sekä koostelähetys päivän tapahtumista löytyvät Yle Areenasta. Kuvia ja videoita Naisten Valmiusliiton marssiosastosta löytyy Naisten Valmiusliiton Facebookista.

Sinua saattaa kiinnostaa myös nämä kirjoitukset

Kaikki uutiset