NASTA Vinka 2025

Naisten Valmiusliiton Keski-Suomen alueneuvottelukunta järjestää naisten NASTA Vinka -harjoituksen Tikkakoskella toukokuussa 2025.

Harjoitus
2.5.–4.5.2025
08:00–16:00
Tikkakoski, Jyväskylä

Tikkakoski kutsuu!

Naisten Valmiusliiton Keski-Suomen alueneuvottelukunta järjestää naisten NASTA Vinka 2025 -harjoituksen Tikkakoskella, Jyväskylässä toukokuussa 2025. Harjoituksen johtajana toimii Pirkko Koskela. Suunnittelu on juuri aloitettu ja yksityiskohdat täsmentyvät suunnittelun edetessä. Harjoituksen kurssivalikoima julkaistaan syksyllä 2024 ja ilmoittautuminen käynnistyy maaliskuussa 2025. Seuraa kanaviamme ja tilaa uutiskirje, niin pysyt ajan tasalla suunnittelun etenemisestä!

Mitä tarkoitetaan harjoituksella?

Harjoitus on monen eri kurssin muodostama koulutuskokonaisuus, joka toteutetaan viikonlopun aikana yleensä jossain varuskunnassa tai harjoitusalueella.

Osallistujat saapuvat perjantaina, ja ensitöikseen ilmoittautuvat omalle kurssillensa. Sen jälkeen he saavat lainavarusteet, jotka usein haetaan ohjatusti varuskunnan varastolta. Varusteiden vaihdon jälkeen on yleensä ohjelmassa harjoituksen avajaiset.

Avajaisten jälkeen jokainen kurssi lähtee seuraamaan omaa ohjelmaansa ja aikatauluaan. Harjoitus päättyy päättäjäisiin ja palautetilaisuuteen sunnuntaina.

Harjoituksen aikana yövytään varuskunnan tuvissa tai maastossa telttamajoituksessa. Varuskunnan alueella liikutaan aina muodossa yhtenä ryhmänä. Myös muonituskeskuksessa eli ruokalassa on omat sääntönsä, joita päästään harjoittelemaan.

Viikonloppu tarjoaa uusia kokemuksia ja pienen kurkistuksen varuskuntaelämään!